The making of Hilary

D

DJ Quickbuilder

Registriert
18.05.20
Beiträge
2
Reaktionen
0
Punkte
3
Hey Guys,

thank u very much 4 d great support!

I really feel honored and with pleasure I would like to give you guys something back.

First - as you might have guessed - I am not a Rap Producer.
My post in the Songvoting
https://recording.de/songvoting/songs/hilary.9463/
was an ironic answer to a previous post of a guy who called himself a Rap Producer.
I had some doubt in his way of producing and found out that his work consisted in mixing together some free samples from the internet.
one of the source was a free acapella from looperman which I also used:
https://www.looperman.com/acapellas?page=1&keys=hilary&dir=d

My description for my post in the Songvoting was:

My name is Kayne Amaru Jackson V. aka DJ Quickbuilder.
I came all the way from New York City to good old Germany.
Actually living in the capitol city and proud to present the latest work.
One of my greatest idols in history of music is the german producer Dieter Bohlen.
My biggest challenge is to win the world record in quick producing.
I’m working hard on it.
So please support me here!

Thank u very much and stay safe

DJQ

I think I missed the world record in quick producing marginally.
This track has cost me 7 minutes time to choose the loops, put them together in my DAW, mix and master them with some presets.
My goal was to do it in 5 minutes.

For my production I just used 2 sampleloops:
the hillary acapella from looperman and and a free loop from a construction kit i bought for 20 dollars.

So guys, thank u very much -
as you know now - I have no ambition to produce rap songs at the moment.

And to the moderators - feel free to close my account.

Dear followers i am very sorry for you
stay safe - kind regards

DJ Quickbuild
 
here is the german translation by google

Hallo Leute

vielen Dank 4 d große Unterstützung!

Ich fühle mich wirklich geehrt und mit Freude möchte ich euch etwas zurückgeben.

Erstens bin ich - wie Sie vielleicht geahnt haben - kein Rap-Produzent.
Mein Beitrag im Songvoting
https://recording.de/songvoting/songs/hilary.9463/
war eine ironische Antwort auf einen früheren Beitrag eines Mannes, der sich Rap-Produzent nannte.
Ich hatte einige Zweifel in seiner Art zu produzieren und fand heraus, dass seine Arbeit darin bestand, einige kostenlose Proben aus dem Internet zu mischen.
eine der Quellen war eine freie Acapella von looperman, die ich auch benutzte:
https://www.looperman.com/acapellas?page=1&keys=hilary&dir=d

Meine Beschreibung für meinen Beitrag im Songvoting war:

Mein Name ist Kayne Amaru Jackson V. aka DJ Quickbuilder.
Ich bin den ganzen Weg von New York City ins gute alte Deutschland gekommen.
Eigentlich in der Hauptstadt lebend und stolz, die neuesten Arbeiten zu präsentieren.
Eines meiner größten Idole in der Musikgeschichte ist der deutsche Produzent Dieter Bohlen.
Meine größte Herausforderung ist es, den Weltrekord in der schnellen Produktion zu gewinnen.
Ich arbeite hart daran.
Also bitte unterstützen Sie mich hier!

vielen Dank und bleiben Sie sicher

DJQ

Ich glaube, ich habe den Weltrekord bei der schnellen Produktion knapp verfehlt.
Dieser Track hat mich 7 Minuten Zeit gekostet, die Loops zu wählen, sie in meiner DAW zusammenzustellen, zu mischen und sie mit einigen Presets zu meistern.
Mein Ziel war es, es in 5 Minuten zu tun.

Für meine Produktion habe ich gerade 2 Sampleloops verwendet:
die hillary acapella von looperman und und eine freie Schleife von einem Bausatz habe ich für 20 Dollar gekauft.

Also Jungs, vielen Dank -
wie Sie jetzt wissen - ich habe im Moment keinen Ehrgeiz, Rap-Songs zu produzieren.

Und zu den Moderatoren - fühlen Sie sich frei, mein Konto zu schließen.

Liebe Follower, es tut mir sehr leid für dich
sicher bleiben - freundlich

DJ Quickbuild
 

Oft gelesene Themen

Zurück
Oben